Nairac Stichting Barneveld

De middelen

De inkomsten van de stichting bestaat uit rente voortvloeiend uit het vermogen, eventuele schenkingen en andere inkomsten. Het vermogen moet door een bewindvoerder risicomijdend worden belegd. Het beginvermogen bedroeg f 362.000,-. Voor die tijd (1937) een zeer aanzienlijk bedrag.

De regenten hebben contacten met diaconien en met de gemeente Barneveld. Een van de regenten is werkzaam op de afdeling werk, zorg en inkomen van de gemeente Barneveld en zorgt in eerste instantie dat er hulpvragen, die niet door de gemeente Barneveld kunnen worden voldaan, bij de stichting terecht komen. Het betreft voornamelijk hulp aan personen die buiten hun schuld in de problemen zijn geraakt.

De aanvraag wordt beoordeeld door het college van regenten, waarna een positief of negatief besluit valt.

Financieel verslag 2021 - 2022

Saldo   4.221
Totaal 1.757 5.456

Activiteiten 2021

De Nairacstichting heeft in het jaar 2021 de volgende activiteiten verricht:

Op 20 september en 1 december hebbende regenten vergadert. Tijdens deze vergaderingen zijn binnengekomen verzoeken voor ondersteuning besproken en daarover besluiten genomen.

Eens per jaar vindt een vergadering plaats, samen met de leden van de Raad van Toezicht. Deze vergadering heeft op 12 november plaatsgevonden. Tijdens deze vergadering is verantwoording afgelegd over het financiele verloop van het voorliggende jaar.

Activiteiten 2022

De Nairacstichting heeft in het jaar 2022 de volgende activiteiten verricht:

Op 14 maart, 13 juni en 20 september 2022 hebben de regenten vergaderd. Tijdens deze vergaderingen zijn binnengekomen verzoeken voor ondersteuning besproken en daarover besluiten genomen. Ook is gesproken over de wijze van beleggingen.

Op 11 november 2022 heeft de gecombineerde vergadering tussen regenten en de leden van de Raad van Toezicht plaatsgevonden. Tijdens deze vergadering is zoals gebruikelijk verantwoording afgelegd over het financiƫle verloop van het voorliggende jaar. Ook is gesproken over de vervanging van een lid van de Raad van Toezicht wegens terugtreding.